2011-10-23

Dog portrait

A portrait of KURO 2011
Drove down to my friend Ryo's house in Yokohama this afternoon,took photos of his dog,KURO.beautiful retriever. 
She is really full of energy and dose not stay still a single moment. Keep moving and jumping and barking,,, so Ryo and I were playing her for a while to make her tiered then did the shooting .It is so hard to take a photo of a dog with Leica. but FUN! 
 had a good day.


クロのポートレイト

今日は横浜にある友人の亮君の実家で犬の撮影。クロは元気な犬でひたすら、動く動く動く。まるでじっとしていない元気犬。広い庭で走り回ってノーストレスです。撮影するから顔をふいて綺麗に美人にした直後に泥に顔を突っ込んでニンマリしてます。まあそっちのほうが自然でいいかと、そのまま撮影。それにしてもライカで動物を撮るのは難しい。ピントを合わせる指を常に微妙に動かす。そのうちにクロと呼吸が合ってきて、指が自然にうごくように。オートフォーカスってすごいな。だけど、あえてマニュアルで撮る不便さも好きです。半日くらい遊びながら撮影していた天気のよいいい午後でした。しかも亮君のお母さんに美味しいそばと天ぷらもごちそうになりました。感謝。